گروه علمی فرهنگی هنری

گروه علمی فرهنگی هنری

سایه

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

سايت ها و وبلاگهاي مفيد:


امکانات


آقا بیا...

آقا بیا...

شاعر : مسافر

سبک فنی شعر:نو

 

این جمعه ها در پی هم میدوند

                                               پس کی بیایی و لبخند میشوم

آقا بیا و کن فیکون کن جهان ما

                                               درهم بکوب بتکده های سراب ما

آقا بیا که جهان پر فساد شد

                                               از دیدگان عشق جهان پر ز خار شد

آقا بیا که در قفس خویش مانده ایم

                                               اندیشه، نی خیال میکنیم  آزاده ایم

آقا بیا که زمین پر ز داد شد

                                               داد یتیم و آه دل ما سیاه شد

آقا بیا که نام تو بازیچه گشته است

                                               نامت چو دانه دانه تسبیح گشته است

تسبیح پاک و مقدس بُوَد ولی

                                               در بین دست زاهدان بازیچه گشته است

آقا بیا و بین که به نامت چه ها کنند

                                               های و هوس براند وریشش دراز کند

آقا به اسم خلافت به جای تو

                                               اندیشه میکنند که خدا هم مطیع اوست

آقا پناه میبرم از شر دشمنان

                                               دشمن لباس پاک نیاکان تو به تن کند                   

آقا بیا به حکم هوس های عالم مفسد  

                                              حکم خدا و دین و اصولش عوض کنند

آقا بیا تا که بسته شود این دهان پست

                                               تا ادعا خمش و شاهین شکار شود

آقا بیا تا که شب ما سحر شود

                                               از سرنوشت ما، شب یلدا قضا شود

آقا بیا ز راه سفر منتظر شدیم

                                               از بس که منتظر بماندیم فنا شدیم

آقا بیا که در دل ما سوز، نان شب ست

                                               نان شب فقرا هم لَختی گران شدست

آقا بیا و بین که بر امت چه شد بیا!!

                                               موسی بیا و بین که جهالت چه ها کند

موسی ز کوه طور بیا هم به داد ما بِرَس

                                               گوساله ای بیامد و کانون ما بِگَشت

آقا بیا و بین که فرهاد کوه کن

                                               شرکت زدست و سنگ ز چین بیاورد

کوهی دگر نمیکند و سختی نمیدهد

                                               دیگر تمام فکر و عزمش دلار شدست

سال هاست که عشق شیرین به در شدست

                                               هرروز با دو سه شیرین گذر شدست

آری که مجنون قصه های دور

                                               سالی ست مرده است و به جایش جومونگ شدست

آقا بیا که در این نار پسمدرن

                                               سنگی شدیم به خیال مدرن شدن

آزاد گفته اند که جهان و جهانیان

                                               و الله از گون دشت هم پا به خاک تریم

بین یک و هیچ فاصله نیست به یک جهان

                                               یا پسمدرن یا که تو امل بمان بخوان

کوتاه میکنم سخنم را به یک کلام

                                               خوش میکنم دل خویشم به این کلام

با آن همه سیاهی و زشتی این جهان

                                               هرصبح هم نشانه امید پس بیا...

 

آقا بیا...

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

heidari
ساعت12:28---7 تير 1391
alaikom alsalam
basiji agheleh.moshkel az shomast ke dar barabar hagh enad darin. ba in ke akhar gahan ro midoonin baz ham ba oon mijangin. pas kheili sadeh mishe fahmid ke mokh less shomahain. na basiji ha.
ya ali


حيدري
ساعت23:51---6 تير 1391

س

به قول خودت اهل فحش نيستي اما اين چيه( مثل تفکر یک بسیجی خالص و مخ لص)

يه جاي حزفم رو بگو كه نا حساب. باشه. در مورد عنوان گفتم كه ايهام داره و نياز داره كه رفع ايهام عملي داشته باشي.

به ولايت فهيه توهين كردي.

به من توهين كردي.

به بسيجي كه همه زندگي امام بود توهين كردي.

هر حرفي از دهنت در اومد به من در غالب نيش و كنايه گفتي.حرف نزدم و خودم رو زدم به اون راه.

از عوامل فتنه 88 دفاع كردي.

خواستي عنوان فتنه رو عوض كني.

حالا بگو حرف من نا حساب بود يا جناب عالي؟
پاسخ:سلام....گفتند فقط بگو سلام...

راستی ببخشید:بسیجی خالص و مخلص...

 



حيدري
ساعت18:48---6 تير 1391
علاقه شديد به بحث دارم.

نه كلكل.

البته من از اين كارم هدف دارم. مي خوام تفكر افراد متفاوت رو بسنجم. با لحن هاي مختلف صحبت مي كنم. با خيلي ها. گاهي اينوريم و گاهي اونوري. گاهي خوبم و گاهي بد. فقط براي اين كه تفكر افراد و عكس العملشونو ببينم. براي اين كه بتونم فردا تو جامعه موفق باشم. اصلا يكي از دلايل فعلايت من در اينترنت همينه. تو پرانتز و در گوشيپاسخ:سلام.بحث خیلی خوبه ولی از قدیم میگفتن که حرف حساب جواب نداره.... خیلی خوشحال نشو میخواستم ادامه بدم که چند وقت پیش یه آدم با سواد یه حرف قشنگ زد و گفت: که توی دنیا دوتا حرفه که جواب نداره یکی حرف حساب یکی دیگه هم حرف ناحساب و نامعقول اینکه در مورد سایه و اهداف و آرمان های گروه سایه با شما بحث کنم شیرین و دلپذیره ولی گاهی انسان وقتش رو با کسانی که میخواهند به اجبار و با زور مثل تفکر یک بسیجی خالص و مخ لص به مردم و دیگران بقبولونند حیفه که تلف کنه.(البته ناراحت نشین) کسان بسیاری هم هستند که خیلی دوست دارند ادامه بند و کلکل کنن ولی به نظر بنده و بقیه سایه ای ها ادامه بحث باشما هیچ فایده ای ندارد چوون بحث های اصلی و واقعی زده شده است. در مورد فحش دادن اساساً اهل فحش نیستم نه من تموم سایه ای ها و اهالی سایه. خیلی ممنون از این چند نظرتون خیلی خوبتون. انشاء الله که باز هم تشریف بیارید... یا علی


حيدري
ساعت14:25---6 تير 1391
س.

در مورد سايه من هم گفتم كه ايهام داره. يك معني مستقيم و يك معني كنايي كه با توجه به جمله(كه حتما مي دوني در مورد چي حرف مي زنم)معني اونو مي شه فهميد.

درمورد فرماندهي:من نگفتم فرمانده ام.اگه منظورتون سنگر و از اين جور چيزاست كه بايد بگم كه فقط فضا رو جنگي كنم. و الا مطالبم كه اصلا مربوط نيست.

درمورد شعر....قبول كن مشكل داره و اصلا شبيه يه شعر خوب نيست.

ائمه از الفاظ بد هيچوقت استفاده نكردن اما ماجراي امام حسين باز هم لازمه كه تكرار بشه.

بحث در اين مورد هم خيلي طولاني نيست.فقط كافيه يه كم اعتقاد داشته باشين و عناد نداشته باشين.

نكته جالب اينجاست.

فكر كنم تو فرهنگ لغات شما معاني رو يه جور ديگه نوشتن. نقد و توهين. يه بار ديگه معني هاشو ببينين.

غصب خلافت و تغيير احكام الهه و كفر و از اين جور چيزا شايد تو فرهنگ شما اسمش نقد باشه اما اين فرهنگ كه كنارمه نوشته توهين. اما خوب واژه مهم نيست مهم اون مالفه ها هستن.

حالا جدي حرفاي دكتر عباسي و آقاي رائفي رو گوش دادي؟ خوب...اما بدون اون يه قسمت بسيار كوچيك دشمن شناسيه. به اون مقدار مغرور نشو. چون اگه اون قدر ذره بود در مقابل دريا.

اما خوبه كه پا به پاي سردمداران پيش مياي.بايد بگم كه سعي در تغيير اون لفظ نداشته باشين. چون بي خوده. اون ماجرا فتنهبود. فتنه اي كه استارتش خيلي وقت قبل از انتخابات خورده بود. هر چند اطلاعات داري و (عناد) بعضي واژه ها نمي زاره قبول كني و من هم مي دونم بحث در موردشون بي فايده است اما اگه خواستي حاضرم بحث كنم.ولي انصافا عجب حقي بود. 24 غغلطه اما 13 درسته.و البته 13 بزرگتر از 24.بازي با اعداد جالبي بود.

از همون كلمه سايه معلوم بود شاخكتون كدوم طرفي مي زنه.

گفتم كه معني سايه از طريق جمله مشخص مي شه. چون ايهام داره.

درمورد اختلاس و از اين جور چيزا. اولا 300 ميليارد نبود و 3 هزار ميليارد بود. دوما مگه كسي گفته يهود تو دولت ما نيست؟ يهود تو دولت ما هست اما دولت ما يهودي نيست. دوره شهيد رجائي اونطور....بني صدر اونطور....خاتمي اون طور و اينم اينطور.

يهود از اول بود و هنوز هم هست. مثل زمان پيامبر.

در مورد ايمان گفتم و بازم مي گم كه من به معني واقعي كلمه از دين بويي نبردم. تعارف هم ندارم. خوبي من نيست اما خوب ديگه چه مي شه كرد. ايمان نعمتيه كه هر كي نداره.

درمورد غرور:

شما يه كم با خودتم مشكل داري ظاهرا. من مي گم اين چند روز وقت زياد ندارم و سرم شلوغه. گاهي وقتا وقت خالي پيدا مي كنم و ميام تو اينترنت و مي رم به صفحاتي كه توشون مشغولم. به جاهاي متفرقه كم سر مي زنم. واسه همين گفتم شما يه ردي از خخودت بزار كه من بدونم جواب بايد بدم. شما اومدي و ردي گذاشتي. ممنون. حالا مكنت گذاشتن ديگه واسه چي؟
پاسخ:بازهم سلام دوست من.«و عباد الرحمن الذین یمشون علی الارض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما» شما گویا علاقه شدیدبه کلکل دارید نه بحث.پس سلام...


حيدري
ساعت23:04---5 تير 1391
سلام.

در مورد سايه بگم...گفتم كه مفهوم كنايي سايه گسترانيدن با سايه فرق داره. مفهوم سايه رو بايد طبق جمله فهميد.(گرفتين چي گفتم؟)

دوم: من گفتم فرمانده جنگ نرمم؟كجا ديدي؟ به ولايت علاقه دارم درست اما دليل به فرماندهي من نداره. در ضمن (بلا تشبيه) يادتون كه هست(!)(آخه تاريخ بلدي)امام حسين چطور عمر خطاب رو از روي منبر به خاطر توهين به حضرت زهرا به زمين كوبيد؟

من اهل شعر و ادب هم نيستم اما همينقدر مي فهمم كه شعر نيما و مخصوصا اخوان ثالث رو كه مي خونم كيف مي كنم. اين شعر نه به خاطر اين كه با مضمونش مخالفم رو ريتم زبون نمياد. خوب نمي چرخه.



از آخر الزمان بگذريم. در مورد بند هاي شعر شما مي خواي بگي به ولايت توهين نكرده؟ چطوره كه هم من و هم ديگران فكرشون به اون سمت رفته پس؟بله به اون چيزا هم اشاره داره اما فكر كنم اينم روانشناسي مناسبي داشته باشه.

در مورد يهود. ظاهرا نمي دوني. پس خيلي وارد نمي شم . من هم نگفتم شما ارتباط داري. گفتم حد اقل اينه كه تفكرشون تو شما هست.

اسلام هميشه از داخلي ها آسيب ديده اما يه كم فكر كنين مي فهمين كه داخلي ها از كي آسيب ديدن. شايد بتونين به اين نتيجه برسين كه يهود راه مقابله با اسلام رو مقابله توسط نيرو هاي داخلي بدونه. فتنه 88 رو يادتون كه نرفته؟

همه مشكلات ما از يهوده. اگه دست يهود از دنيا كوتاه بشه تمام مشكلاتن ما حل مي شه.

در مورد سياست بيشتر توضيح بده.

آقا.....چرا مي گي من ايمان ظاهري دارم؟ در صورتي كه من مي گم اصلا ايمان ندارم. نه در ظاهر و نه در باطن. چطور اين حرف رو مي زني؟ من فقط دوسشون دارم.

در مورد ادب قبلا توضيح دادم.

در مورد غرور:

اولا من گفتم فرمانده جنگ نرم نيستم و يكي هستم كه فقط داره نظر خودشو مي گه. در ضمن من گفتم شما يه نشوني واسم بزار تا من بدونم جواب دادي تا بيام و جواب بدم. چرا اينطوري هستي شما؟ فك كنم شما مغرور تري چون به خودت اجازه نمي دي بياي و اين كار رو انجام بدي.

فعلا


پاسخ:دوست عزیز سلام.در مورد سایه برای فکر کنم که بار پنجم ششم باشه در موردش عرض میکنم.ولی عیب نداره.در روایت که براتون آوردم در متن عربیش که اگه بخواین براتون بذارم لفظ دقیق «ضل الله»بیان شده و در روایات خود کلمه سایه آمده و مفسران و مترجمان هم سایه معنی کردند.اولا نگفتم ولی حالا دوما میگم که ما هم همون سایه هستیم.چه رحمتی بالا تر از رحمت هدایت به علو مکارم الخلاق است.که یعنی همون تجلی فرهنگ و هنر و رفتار و کنش انسان.پس میفهمیم که سایه ای که ما میگیم عین نوره چون از رحمت خدا سرچشمه میگیره و عین بصیرته چون از هدایت خدا سرچشمه میگیره. در مورد فرماندهی جنگ باید بگم که هرکسی که یه سری به وبلاگتون بزنه متوجه میشه. بله بر منکرش لعنت که اگر کسی به معصوم توهین کنه منم جلوش می ایستم ولی به معصوم.(بحثش طولانی میشه و سیاسی و منجرب به درد سر برای خودم) در مورد اشعار نو باید عرض کنم که ریتمی در شعر وجود داره که باید در بیت یا همون دوخط اول فهمید و تا آخرش مصرع ها را به همون آهنگ خواند و کلمات را یا کشیده تر یا کوتاه تر بیان کرد تا آهنگ شعر بدست بیاید. در مورد مضمون شعر باید عرض کنم که اولا به ولایت هیچ توهینی نکرده.شاید منظور شما ولایت فقیه باشد که به نظر من توهین نه...نقد وارد کرده.توهین با نقد خیلی فرق میکنه. در مورد یهود و از این حرف ها فکر کنم خیلی سخنرانی از دکتر عباسی و رائفی پور در مورد یهودیت و صهیونبیسم جهانی و فراماسون ها و شیطان پرست ها گوش دادم.ولی فکر کنم که شما ما ها رو ندیده و نشناخته زود قضاوت میکنی. در مورد وقایع خرداد88 به بعد اگه به شما برنخوره میخوام بگم فتنه نبود یک حق طلبی بود که حکومت نداد.بعدش شد به این وقایع.در مورد آسیب شناسی درونی باید بهتون بگم که توی این اختلاس 300میلیارد که شد اگه پای یهود به وسط باشه من قسم میخورم که حکومت ما هم حکومت یهودیه.(خود شما تا آخر قضیه برید) در مورد سیاسی بودن شعر هم توضیح دادم که بله به ولایت مطلقه فقیه(بند110قانون اساسی)نقد وارد میکنه.به آن دسته از عالمان و مراجعی که هروقت منافعشون در میون باشه حرف میزنن حمله میکنه.به امپریالیزم و امانیسم و لیبرالیسم حمله میکنه. در مورد ایمان باید عرض کنم که در روایت اوومده که خودتون رو جلوی مردم بی ایمان نشون ندین و از این تعارف ها هم نکنین هرچه میخواهید جلوی خدا از این حرف ها بزنید.ابن ملجم مرادی یه روز گویا در جنگ صفین بود اوومد جلو پیش مولا علی و گفت که من به شما علاقه خیلی خیلی دارم امام اسمش رو پرسیدند و او گفت که مرادی هستم امام آهی کشیدند و فرمودند تو روزی قاتل من میشوی ولی اون روز ابن ملجم حتی 1درصد هم به خودش چنین فکری رو نمیکرد که روزی بشه قاتل مولا علی و ملعون دو دنیا. با این که میدونم ای تعارفی بیش نبود ولی بهتره که ایمان از نوع سلمان باشه با علم و فکر و بعد عشق... در مورد ادب هم یه چیز یادم رفت این بود که من تاحالا ندیدم در روایات در زمان غیر از جنگ(چوون مقوله جنگ متفاوت است)معصومی از الفاظ زشت برای شخصی استفاده کنند. در مورد فرماندهی عرض کردم که چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است اگر کسی یه تک پا بیاد وبلاگ حضرت عالی به نیکی پی خواهد برد که چی میگم. دوم اینکه الآن عین متنی رو که نظر فرموده بودید رو درج میکنم«من خيلي وقت نمي كنم سر بزنم. لطفا نظرات رو به وب يا ايميل من بفرست كه در دسترس باشه.»حالا قضاوت با خودتون. در مورد اوومدن من من همون شب اوومدم نظر هم گذاشتم به عنوان گروه علمی فرهنگی هنری سایه...برید ببینید به نیکی پی خواهید برد. اعیاد گذشته و آینده مبارک باشه. یا علی


حيدري
ساعت11:08---4 تير 1391
ببخشيد خيلي پاسختون طولاني بود من وقت ندارم همشو بخونم آخه خيلي عجله دارم. اما ان شاءالله تو فرصت مناسب پاسخ مي دم.

اما اون دوستي كه به حرفم خنديد....

خوشحالم يكي رو شاد كردم اما يه كم فكر كنين...

نور هميشه هست اما اگه چيزي بخواد جلوي نور رو بگيره باعث ايجاد سايه مي شه. يادتون باشه كه نور هميشه هست. كافيه دنبالش بگرديم. اگه ديديم نور به ما نمي رسه پس نبايد به وجود نور شك كنيم. بايد مانع بين خودمون و نور رو بر داريم. موفق باشين.


پاسخ:دوباره سلام.درمورد اوون دوستمون من چیزی نمیتونم بگم چوون اگه قراره نظر شما منتشر بشه پس باید نظر همگان منتشر بشه ولی به نظر خودم کار خوبی نیست مسخره کردن. در مورد فرمایش شما درباره نور و سایه.عرض کردم چه در ادبیات ما و چه در دین و روایات ما سایه به اوون صورت که شما میفرمایید مطرح نشده.سایه همواره مکانی برای آرامش و رحمت بوده و هست.من فکر میکنم که باید تفکرتون بالا هست کمی بالاتر ببرید تا به نیکی بفهمید که منظور از سایه ای که حقیقت انسانیت را نمایان میکند همان حقیقت ،تجلی صفات الهی است در وجود انسان و رفتار و کنش که عین نور است.سایه ای که گروه علمی فرهنگی هنری سایه به دنبال آن است همان ظل الله است که هدایت و رحمت و انسانیت را به دنبال دارد.یا علی


حيدري
ساعت11:04---4 تير 1391

هر كسي مشكلاتي داشت. كريم خان يكي از شاهان منصف ايران بود كه ما بهش مي نازيم. كار كريم خان خيانت نبود.شايد اگه آقا محمد خان رو مي كشت ديگه قاجاري وجود نداشت اما حجكم انصاف چي مي گه؟

پيامبر هم مي تونست اباسفيان رو نپذيره. اما پذيرفت. آيا پيامبر به اسلام خيانت كرد؟ مگه معاويه و يزيد لعن الله عليهم فرزند و نوه اون نبودن؟ اگه پيامبر اونو مي كشت يا نمي پذيرفت ما ماجراي حكميت و شهادت امام حسين رو نداشتيم.

پس نمي شه گفت خيانت.

موفق باشين. اميدوارم بازم بهم سر بزنين
پاسخ:اول سلام.دوم عید مبارک.سوم اینکه فکر کنم بهتر بود جواب بنده رو در وبلاگ خودتون میذاشتین و لازم نبود که اینجا مطرحش کنید

.چهارم اینکه خیانت کریم خان تحقیر و عقده ای کردن آغا محمد خان قاجار بود که در هیچ جای اسلام پذیرفته شده نیست.اگه تاریخ رو میدونسین خوب بود چوون ماجرای کریم خان و آن کاری که با آغا محمد خان کرد مربوط به شورشی بود که قبیله قاجار به پاکردند و سریع شکست خوردند پس اقدام کرده بودند برای جنگ که کریم خان بزرگ قبیله قاجار را کشت و پسران او را اخته کرد که منجرب به عقده در محمد خان قاجار شد و بعد آن ماجراها.پس با کمی دقت میفهمیم که این داستان با داستان پیغمبر خیلی فرق دارد چوون اساسا اباسفیان از در صلح با پیامبر وارد شد(ماجرای فتح مکه را عرض میکنم)و پیامبر هم تازمانی که اباسفیان در صلح بود و اقدام نمیکرد ایشان هم اقدامی نمیکردند.پس ماجرا خیلی متفاوت است.کریم خان با این کار غیرانسانیش به ایران خیانت کرد هرچند که بله باید اورا تقدیر کرد به خاطر زندگی ساده خودش و عدالت اجتماعی آن موقع.ولی این را هم باید لحاظ کرد که از لحاظ توسعه و تمدن این دوره زمانی مثل دوره صفویه درخشان و حتی میتوان گفت که در رکود بوده است.



30U2
ساعت0:05---4 تير 1391
خیلی باحاله این آقای حیدری میگه"" سايه نيست مي دوني چرا؟ چون سايه وقتي به وجود مياد كه نور نباشه"""مومن سایه در وجود نوره که بوجود میاد نور نباشه که سایه نیست.....کلی خندیدم......ایشالا وقت مبشه نظرات بعدیش هم میخونم

حيدري
ساعت23:31---3 تير 1391
سلام.

بزار اول در مورد سايه بگم. شما داري كنايه سايه افكندن رو با مفهوم حقيقي سايه قاطي مي كني. سايه افكندن خدا يعني (رحمت الله واسعه) اما مفهمو سايه يعني نبود نور. شما كه كباده ادب دارين حتما مي دونين كه مفهوم كنايي كاملا متفاوته با مفهوم حقيقي.سايه فقط شكل كلي ظاهر انسان رو نشون مي ده. نه حقيقت انسانيت. البته با تفسيري كه شما كردي بايد بگم كه عنوان وب شما نياز به رفع ابهام داره. اما شايد منظور شما از آوردن اين كلمه مفهوم كنايي سايه افكندن مثبت باشه.در اين صورت بايد با محتوي وبتون سازگار باشه كه در ادامه بيان مي شه.

در مورد شعر:من هيچ وقت از كسي بي خود تعريف نمي كنم و البته بي خود هم نقد نمي كنم.

دوما من ادعاي ايمانت ندارم كه شما به من ي گي انسان به ظاهر مومن. من اصلا ادعايي ندارم. پس لطفا كار منو به دين ربط ندين.

سوم غالب شعر. ظاهر شعر از اشعار سنتي و كلاسيك ايرانيه. به قول شما شعر نو و نيماييه. در صورتي كه هيچ كدوم نيست. در مورد كلاسيك بودنش كه بحثي نيست. اما در مورد نيمايي بودنش: شعر نيمايي مصراع بندي نمي شه.در ضمن وزن اين شعر هم اصلا به اشعار نيمايي نمي خوره. اصلا مضمون اشعار نيمايي چيز ديگست. در ادب مدرن آثار بر اساس مفهوم و درون مايه تقسيم مي شن. در مورد وضع دين در آخر الزمان هم كاملا اطلاع دارم. اما فكر نكنم هيچ ..... اي باشه كه نفهميده باشه اين شعر به كجا حمله داره.

فكر كنم منظورم رو فهميدين.

من كار با خوب و بد زاهد ندارم. اما اصل كار اينجاس كه چرا به اوني كه بايد گير بدي گير نمي دي؟ چرا به اصلي ترين دشمن ما يعني يهوديت گير نمي دي؟ چرا دنبال اونا نمي دويي؟ چرا چسبيدي به جامعه مذهبي و اون هم خطاب عام كه همه مشكل دارن. اصلا متوجه هستي كه اين حرف ايجاد نا اميدي مي كنه؟ دشمن ما كس ديگه ايه. چرا به دشمن اصلي ما گير نمي دي؟

در ضمن شما اون همه دشمن رو ول كردي و اومدي چسبيدي به صدر نظام. انگشت اتهام رو به سمت مقام ولايت گرفتي. خودت هدف خودتو مشخص كردي. تو نظرات قبلي ديگر دوستان دقت كن . بعضيا گفتن سياسي حرف زدي. و يكي گفته موندم چرا فيلتر نشد. حتما فهميدي كه اونا فهميدن كجا رو هدف قرار دادي.

نه من ....م و نه ديگران. پس سعي نكن ما رو .... فرض كني. خوب نيست. نمي خوام زود قضاوت كنم. اما اينو بدون اه مدارك كافي داشتم مطمعنا مي گفتم كه تو و اين وبت از عوامل دشمن قسم خورده مايين. شايد عامل مستقيم هم نباشين اما درصدي از تفكرات اونا تو شما وجود داره و شما شدي برده بي مزد اونا. سايت گرداب رو هم از دست نده. برده هاي مزد بگير هم دارن.

من خيلي وقت نمي كنم سر بزنم. لطفا نظرات رو به وب يا ايميل من بفرست كه در دسترس باشه.

فعلا
پاسخ:سلام.در مورد سایه من گفتم که ذوقی ولی سایه کاربردی در وبلاگ ما از نوع ظل الله است و اظهر من الشمس است.دوم اینکه در مورد سایه باید عرض کنم که ما فکر کردیم که مخاطبان وبلاگ دارای ذکاوت و تیزی بالایی هستند و به سادگی به مفهوم سایه پی میبرند.دوم این که هیچ کسی کباده ادب رو نمیکشه و ادعایی ندارد و باید عرض کنم که ای کاش جواب بنده رو درست میخواندید یا با مفاهیمی چون ایهام و ایهام تناسب و جناس آشنایی ابتدایی داشتید تا کنایه را با این مفاهیم خلط مبحث نفرمایید. در مورد تعریف از خود و ایمان شما باید عرض کنم کسی که خودش را جزو فرماندهان جنگ نرم میداند و پیرو ولایت فقیه معرفی میکند باید دین دار باشد و شرط دین داری ادب در کلام است. و بعد در مورد شعر باید عرض کنم که اگر شما اهل شعر باشید و شعر دان که البته بنده خود را در این راه هیچ میدانم باید عرض کنم که شعر نیمایی یک سبک از شعر غیر سنتی است نه یک مفهوم و یک باور که اگر کسی شعر به صورت نیمایی گفت باید از فلان مفاهیم پیروی کند بلکه این یک نوع از قالب است که اتفاقا هم مصرع بندی میشود و هم به آهنگ و وزن دقت میشود پس شعر نیمایی را میتوان در تمامی مفاهیم به کار برد چون این یک سبک نگارش و شعرپردازی است نه یک مفهوم.مثلا اخوان ثالث هم بیشتر به صورت نیمایی میسروده است گاهی عارفانه،گاهی عاشقانه،گاهی سیاسی و گاهی هم احساسی و هیچ ربطی هم به نوع سبکش نداشته است.نکته بعدی این که لطفا یک سرچی در اینترنت بفرمایید و مفهوم ادبیات مدرن را بفهمید تا بدانید که این قطعه شعر در هرجایی که جای بگیرد در ادبیات مدرن جای نمیگیرد. بعد خوشحال شدم که لااقل در مورد وضع دین در آخر الزمان اطلاع دارید.الحمد لله. در مورد حملات شعر یکبار دیگر باید عرض کنم که من از جانب خودم حرف میزنم و از جانب شاعر نمیگویم. اگر یکبار شعر را مطالعه فرموده باشید.در بیت 2.3.4.5حمله به جهان مادی و مدرن امروزه شده است و در بیت 6حمله به شخص شاهین نجفی شده.البته اسم از شاهین نجفی نیامده ولی شاعر احتمالا بر آیکیو خواننده حساب باز کرده بوده است که می فهمد منظور از شاهین که شکار شود همان شاهین نجفی است.در ابیات 12الی 17دوباره انتقاد صریح به جهان مدرن شده است و به خصوص این که در بیت16و17دقیقا حمله به مدرنیته و پسمدرنیته شده و نقد صریح بر لیبرالیسم(امید وار هستم این را بدانید چیست!!)شده است. پس معلوم شد که هر انسانی میفهمد که به چه چیز هایی نقد شده است.البته اون سه نقطه ها احتمالا نمیفهمند چوون خود باری تعالی هم فرموده که فقط علوم را حمل میکنند.احتمالا جدید هم اشتباها فهم هم میکنند. در مورد زاهد و یهودیت که فرمودید فکر کنم نه به من ربطی دارد و نه به شما و نه به هیچ کس دیگری که تعیین تکلیف بکنیم برای شاعر.همیشه اسلام از خودی های منافق ضربه خورده است از عالمان فاسد و زاهدان مفسد.از قاضی شریح گرفته تا خوارج و ابوموسی اشعری های جای مهر برپیشانی دار.از منافقانی که فقط ریش بلند میکنند و از پشت ضربه میزنند.اول باید درون خود را درست کرد و بعد حمله به بهودیت و از این حرف ها.البته در مورد فیلترینگ که چه بگویم که برای یک تحقیق ساده پزشکی در ایران تا فیلترشکن نداشته باشی نمیتوانی سایت های علمی رو باز کنی و وضع فیلترینگ که معلومه.در مورد سیاسی که فرمودین خب بر منکرش لعنت که شعر سیاسی چوون دلیل معلومه اگه خواهان توضیحات بیشتر بودید بفرمایید توضیح میدهم. ببین این که سه نقطه میذاری نمیدونم داری نوحین به حیوان خر میکنی با ما را ساده فرض کردی گفتم ادب داشته باش چوون ظاهرا مومن هستی فکرش رو نمیکردم ایمانت هم ظاهری باشه.مومن خدا رو تصور کن بعد ببین جلوی او ادب لازم نیست.وگرنه سه نقطه و هرچیز دیگری بهانه است اصل مومن خداست که نباید آبروت جلوش بره. در مورد این حرف آخرت والا نمیدونم یه بیماری وجود داره که آدم فکر میکنه هرکی هرچیزی میگه با اوونه و همه میخواهند که توطئه کنند برضد آدم اسمش بیماری بدبینی مفرط است.من نمیگم مراقب نباشیم ولی اعتدال در هر کاری خوب و پسندیده است. در مورد جمله آخرتون عرض کنم که فرمانده جنگ نرم نبیاد خودخواه و مغرور باشه که بفرماید برام ایمیل کن.هروقت وقت داشتین تشریف بیارین نظرات را بخوانید. یا علی


حيدري
ساعت20:44---3 تير 1391
بزار در مورد متن پروفايلت يه چيزي بگم. گفتي سايه هست اما نيست. و خبر از انسانيت مي ده.

كل حرفت اشتباست. سايه نيست. اصلا مي دوني سايه چيه؟ آقاي مثلا ادبي! اصلا مي دوني سايه در متون ادبي نماد شره؟

سايه نيست مي دوني چرا؟ چون سايه وقتي به وجود مياد كه نور نباشه. سايه يعني نبود نور. نور هم تو قرآن به معني بصيرت اومد. سايه يعني نبود بصيرت. يعني كوري. اگه يه منبع نور هر چقدر كوچيك كنارش ببري محو مي شه. پس خودتو به يه منبع بصيرت وصل كن تا از شر خارج شي.....


حيدري
ساعت20:43---3 تير 1391
بزار در مورد متن پروفايلت يه چيزي بگم. گفتي سايه هست اما نيست. و خبر از انسانيت مي ده.
كل حرفت اشتباست. سايه نيست. اصلا مي دوني سايه چيه؟ آقاي مثلا ادبي! اصلا مي دوني سايه در متون ادبي نماد شره؟
سايه نيست مي دوني چرا؟ چون سايه وقتي به وجود مياد كه نور نباشه. سايه يعني نبود نور. نور هم تو قرآن به معني بصيرت اومد. سايه يعني نبود بصيرت. يعني كوري. اگه يه منبع نور هر چقدر كوچيك كنارش ببري محو مي شه. پس خودتو به يه منبع بصيرت وصل كن تا از شر خارج شي.....


حيدري
ساعت20:43---3 تير 1391
بزار در مورد متن پروفايلت يه چيزي بگم. گفتي سايه هست اما نيست. و خبر از انسانيت مي ده.

كل حرفت اشتباست. سايه نيست. اصلا مي دوني سايه چيه؟ آقاي مثلا ادبي! اصلا مي دوني سايه در متون ادبي نماد شره؟

سايه نيست مي دوني چرا؟ چون سايه وقتي به وجود مياد كه نور نباشه. سايه يعني نبود نور. نور هم تو قرآن به معني بصيرت اومد. سايه يعني نبود بصيرت. يعني كوري. اگه يه منبع نور هر چقدر كوچيك كنارش ببري محو مي شه. پس خودتو به يه منبع بصيرت وصل كن تا از شر خارج شي.....
پاسخ:باز هم خوشحال شدم که بالاخره یکی پیدا شد که به این متن ما نظری بده.در مورد سایه بهتره به شما بگم که تا حالا چیزی از ظل الله شندیدن یه روایت میارم از مولا امام صادق(ع):يكى از راويان گويد: امام صادق عليه السّلام از رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله روايت مى‏كند كه فرمود: هر كس سه خصلت و يا يكى از آن سه خصلت را دارا باشد در سايه عرش خداوند قرار خواهد گرفت در روزى كه سايه‏اى جز سايه خداوند وجود ندارد.منبعش هم بحار الانوار ج2 ص14 است که میبینیم کلمه سایه آمده در کنار لفظ جلاله الله پس باید به امام صادق نقد وارد کرد که خدا نور محض است پس سایه چیست.و یا این روایت:فرموده معصوم عليه السلام كه: «هركس مى‏خواهد- در روزى كه سايه‏اى جز سايه خداوند نيست- خدا بر سر وى سايه افكند ... پس بايد به تنگدست فرصت دهد يا از حقّ خويش نسبت به وى بگذرد.» به وضوح فهمیده میشود که سایه منظور چیست.و نکته دیگر این که در ادبیات و حتی در محاورات روزانه بین انسان ها صنعتی در سخن می آید به معنی ایهمام یا ایهام تناسب و در کنار آن جناس تام که البته من نمیدانم شما چقدر به این ها تسلط دارید ولی فکر کنم که اگر دقت بفرمایید سایه اول که هم هست و هم نیست هم به معنی سایه معمولی ما انسان هاست و هم به معنی یک وبلاگ و مجله مجازی است که در اینترنت فعالیت میکند که مجاز است و جاز یعنی نیست و هم هست چون هست و نکته دیگر این که گروه سایه فقط یک وبلاگ نیست دوست عزیز بلکه یک گروه حقیقی هم هست.نکته بعدی در مورد این است که این یک متن بیشتر ذوقی ست و شورانگیز نه یک متن فلسفی که البته در مورد فلسفه آن هم دارای دفاعی قاطع است.نکته بعدی این که بله ما خبر میدهیم از حقیقت وجود انسانیت که فکر میکنم اظهر من الشمس باشد که اهداف و آرمان های گروه سایه از ابتدا همین بود که گروه مکانی را پیدا کند برای منتشر کردن افکاری که شاید در جهان امروز ما گم که نه هنوز ولی کم رنگ شده باشد و آن افکار ،افکار انسانیست.


حيدري
ساعت20:33---3 تير 1391
پسر جان ول كن. يه شعر مي خواي بزاري اول ببين قافيه و رديفش سر جاش باشه بعد بزار. اين يارو شاعر خودش هم نفهميد چه گوهي خورد. شعر بايد خوشكل باشه و آدم قتي مي خوندش كيف كنه. حالا...اگه عقلش نمي رسه قافيه رديف جور كنه لا اقل محتوي اون بايد يه چيزي داشته باشه. چرند سر هم كرده كه چي؟ شعر كلا تو تناقضه. ظهور رو كي بهت ياد داد. چي شده كه از معلمت هم جلو زدي؟ يكي بهت يه چيزي رو ياد داد و تو تا سر بر آوردي اونا رو كافر خوندي؟ قضيه اون مرد زاهده كه امام باقر رو ديد و خواست ايشونو نصيحت كنه كه چرا به دنيا چسبيده.

تو كه هيچي نمي دوني چرا بي خود چرند مي گي؟

مردي اين نظر رو پاك نكن.در ضمن بيا تو وبم و جواب بده. البته هر چي مي خواي بگو و جواب بگير.

مردونگي اينه نه اين كه بشيني تو وبگاهتو يواشكي عليه حرف بزني. من آدم منطقي اي هستم اما اجازه نمي دم به مقدساتم توهين بشه. اگه حرفي هست بفرما. توهين نكن. كه با كسي كه توهين مي كنه يه جور ديگه بايد حرف زد.

به قول خدا تو قرآن كه مي فرمايند(اشداء علي الكفار)

فعلا
پاسخ:دوست عزیز سلام.ممنون شدم و خوشحال از این که اولا الکی تعریف یا نقد نکردی.در مورد نظر شما باید بگم که خوب نیست زبون یه به ظاهر مومن اینطوری باشه و الفاظ زشت ازش بیاد بیرون.دوم این که این شعر فکر کنم که شعر کلاسیک نیست و توی دسته شعر نیمایی و شعر نو میاد که در بند قافیه و ردیف نیست ولی به وزن و آهنگ شعر اهمیت میده.سوم اینکه اگه شعر رو میخوندی متوجه میشدید که بیشتر به دنیای مدرن و پسمدرن(البته اگه چیزی ازش میدونین)حمله کرده و بعد به زاهدان و عالمان فاسدی که به خاطر خودشان و هوس هایشان دین اصلی را تبدیل به چیزی کرده اند که به نفعشان است.چهارم اینکه بهتر است به موضوع دین و علما در عصر آخرالزمان در کتاب شریف اصول کافی و یا بحار مراجعه کنید و احادیث را بخوانید و بدانید که چه میشود در آخرالزمان.در آخر من از قول خودم حرف زدم و نه از جانب شاعر که به من دخلی ندارد و باز هم ممنون از لطفتون.عیدشما مبارک باشه.


سنگ
ساعت13:52---3 تير 1391
در جواب حسين پ:معلوم نيس شاعر باخودش چند چند‏?‏‏?‏

641
ساعت12:57---3 تير 1391
مرسی عالی بود

حسین.پ
ساعت11:43---3 تير 1391
سلام.این شعرش نو بود دیگه...؟؟


پاسخ:سلام.فکر کنم بله.


امید.خ
ساعت11:36---3 تير 1391
حالا این یعنی چه منظورم بیتای 7تا11 با کی بودی!!!!!!
پاسخ:خیلی داغی...


دانشجو
ساعت11:33---3 تير 1391
سلام.قشنگ بود .به امید ظهور
پاسخ:به امید آن روز...


وبگرد
ساعت11:32---3 تير 1391
حالا خوبه گفته بودین که سیاسی نشه....چقدر هم سیاسی نشدین.
پاسخ:مگه سیاسی بودن عیبی داره.تازه به من چه.شاعر گفته و من فقط زحمت کپی پیستش رو انجام دادم.


ms
ساعت11:31---3 تير 1391
سلام.بابا با این شعرت فیلتر نشین خیلیه...

غریبانه
ساعت7:55---3 تير 1391
سلام آقای مجتبی
خدا قوت سایت جالب و جامعی دارید 
اعیاد مبارک
« بیا که نبض دلم از شتاب افتادست »


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی صدیقین تاريخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:شعر,آقا,جهان,مدرن,سیاهی,نور, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

سايه...

سایه هم هست و هم نیست...مجازیست در عین حقیقت...مجازی که خبر از حقایقی میدهد...و آن حقیقت...حقیقت انسانیت است...

نويسندگان


کاوش

Template By: LoxBlog.Com


© All Rights Reserved to saayeh.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com